Nyhetsbrev uke 3

Nyhetsbrev uke 3

Vi er midt i bønneuka når dette nyhetsbrevet skrives. Det har vært gode samlinger der vi har fått be sammen til vår himmelske Far, som ser oss og hører når vi ber. Vi har også hatt ulike typer samlinger som viser frem den store bredden i det å be. Fra det tradisjonelle bønnemøte, til bønn og lovsang, til "Be med Bibelen" men musikk fra Händels Messias. I morgen fredag tar ungdommene over stafettpinnen og markerer bønnuken på Bapteens kl 20:00. På lørdag blir det Bønnefrokost kl 11:00 før vi avslutter bønneuken på søndag med Bønnegudstjeneste kl 11:00. Takk for at du er med å ber!

Nederst i nyhetsbrevet ligger ukens lille andakt, denne uken heter den "Gud er meg alltid nær" den er belønningen for alle som leser nyhetsbrevet helt til bunns. (Klarer du ikke å vente kan du lese den her)

Nyhetsbrev uke 3

Bønnegudstjeneste søndag 20. januar

Søndag 20. januar kl. 11.00 er det Bønnegudstjeneste. Dette er avslutningen på bønneuken. Da synger Siloa og Christian Heide spiller. Pastor Atle H. Eidem taler over Matteus 6, 5-13. Herrens bønn. Det blir bønnevandring. Yvonne Lie leder.

Fellesgudstjeneste på Salen søndag 27 januar kl 11:00.

Nyhetsbrev uke 3

Søndag 27. januar kl. 11.00 er det fellesgudstjeneste på Salen i anledning bibeldagen. Hans Johan Sagrusten (Bilde) fra Bibelselskapet taler.

Nattverdsgudstjeneste søndag 3. februar

Søndag 3. feburar kl 11.00 er det nattverdsgudstjeneste. Nina Engmo leder og pastor Atle H. Eidem holder preken over Matteus 6, 19-24. Det udelte hjerte. Sang og musikk ved Renate Røyter og Svein Bjørneby.

Alpha kurs

Nyhetsbrev uke 3

I etterkant av aksjonen "Bibelen til alle", vil de som var med på aksjonen i Halden arrangere et Alpha kurs. Kjenner du noen som ønsker å bli bedre kjent med Jesus, så inviter dem med. Det er alltid lettere å melde seg på slikt dersom man har noen man kan gå sammen med. Så tenk nøye igjennom hvem DU kan invitere. Kanskje var du med å dele ut Bibler og traff på noen som du blir minnet om? Men det er veldig god og nyttig undervisning også for oss som har vært med i en menigheten en stund. Så vær velkommen til første kurskveld er på samme sted 30.1. Kl 19:00.

Felleskapsgrupper

Nyhetsbrev uke 3

Halden Baptistmenighet har flere felleskapsgrupper som samles rundt om i hjemmene annenhver uke. I felleskapsgruppene ønsker vi å ha Jesus i sentrum, og et varmt, ærlig og sant fellesskap med hverandre. Vi vil være åpne ovenfor omverdenen slik at kirkeuvante og mennesker som ikke kjenner Jesus blir med. I fellesskapsgruppene skal det være trygt å være seg selv og være ærlig om livet og troen. Der ønsker vi å vokse – både åndelig og i antall. Vi hjelper vi hverandre til tro og liv.

En kveld kan se slik ut:

Være sammen
Vi spiser et enkelt måltid sammen. Vi deler gode ting som kan oppmuntre oss. Alle har noe å takke for.

Ære sammen
Det Gud som all ære skal ha. Vi takker han for alt som er godt.

Lære sammen
Hva opplever vi sammen med Gud? Hva lærer Guds ord oss? Vi bruker søndagens preken som utgangspunkt for samtale og hjelper hverandre å se hva det vi lærer kan bety for oss i dag.

Bære sammen
Vi hjelper hverandre med livet. Deler ting som er vanskelige, ber sammen. Vi hjelper hverandre å bringe Jesus videre ut til andre mennesker.

Ønsker du å være med i en gruppe? Kontakt Eva S. Olsen på telefon 900 68 428 eller send en epost til post@tabernaklet.org 

Bønn for Baptistsamfunnet

Vær med i bønn for alle de ulike delene av virksomheten innen Baptistsamfunnet. Bønn er viktig for oss. Både for å styrke fellesskapet oss i mellom, og også fordi vi alle trenger at noen ber for oss! les mer her.

Lederskifte i Ung baptist

Fra årsskiftet overtok Sveinung Vaagen (t.v.) som daglig leder i Ung baptist etter Roald Zeiffert. 
Les mer her

Gaver til menigheten

Menighetens VIPPS nummer er 123878 om du ønsker å gi en gave til menigheten. Du kan også gi regelmessig å få skattefradrag for gaven. I 2018 er totalbeløpet du kan få skattefradrag på 40 000 kr i året, gir du dette utløser det en skattelette på 10 000 kr. Menigheten har avtale med skatteetaten, slik at redusert skatt kommer automatisk i ditt skatteoppgjør. Du kan gjøre en avtale med din bank på faste trekk i måneden, summen bestemmer du selvfølgelig selv. Trenger du hjelp for å få ordnet dette kontakt pastor Atle H. Eidem, så vil han være deg behjelpelig. Pengene overføres til Halden Baptistmenighet: 1030 09 94763. Du må oppgi ditt personnummer til menigheten for at skattefradraget skal komme automatisk.

Annet

Ønsker du besøk, samtale, sjelesorg, en å snakke med om livet og kanskje det som er vanskelig, så ta kontakt med pastor Atle H. Eidem, tlf 41364670. Han kommer gjerne på besøk til deg, eller du kan komme til kirkens kontor. Ikke bare sitt hjemme og håp at han en dag dukker opp, men ta kontakt og avtal ett besøk.

Menighetens kontor er betjent tirsdag fra 11:00-13:00 ved Ole Åkerman, onsdag 11:00-13:00 ved Linda Tveter og torsdag 11:00-13:00 ved pastor Atle H. Eidem. Menighetens telefonnummer er: 949 78 695 eller send epost: post@tabernaklet.org

Hvis du ønsker informasjon om søndagens gudstjenester pr SMS, kan du ta kontakt med Linda Tveter. Hun bestyrer også oppdatering av menighetens kalender. Så har du ting i menigheten eller fra virkegrenene du ønsker å annonsere, så kontakt Linda. Ring til menighetens telefon nummer 949 78 695 i hennes kontortid her på onsdager kl. 11:00-13:00.

Vi kommer ikke lenger til å ha ukentlige betalte annonser i Halden Arbeiderblad, men du finner oss på plakaten i avisen hver uke. Vi vil informere gjennom nyhetsbrev, vår nye nettside www.tabernaklet.org og folder vi deler ut på gudstjenesten på søndager. Kjenner du noen som vil ha glede av dette nyhetsbrevet kan de sende sitt fulle navn og epostadresse til post@tabernaklet.org, da vil de motta nyhetsbrevet.

Grunnen til at du får dette nyhetsbrevet er at du er registrert med epostadresse i menigheten, og derfor har en tilknytning til Halden Baptistmenighet. Ønsker du ikke å motta dette nyhetsbrevet er det en link nederst i dette brevet der du kan melde deg av.

Nyhetsbrev uke 3

Kontakt oss

Halden Baptistmenighet Tabernaklet

Ole Dahlsgt 1
la
1776 HALDEN

413 64 670

 

Følg oss




Powered by Cornerstone